Internetowa gra przygodowa "Misja: Bielany Warszawskie"

Wciel się w rolę Agenta Biura Ochrony Burmistrza i poznaj Bielany w nowej unikalnej grze przygodowej. Zwiedzając różnorodne lokacje zmierz się z przebiegłym Mrocznym Charakterem i zdemaskuj jego plan. Uratuj porwanego profesora i zobacz najciekawsze miejsca na Bielanach. Podczas gry dowiesz się wielu interesujących rzeczy na temat tej dzielnicy i odwiedzisz nieznane Ci dotąd miejsca.

Bielany są wyjątkowo zróżnicowaną dzielnicą zarówno pod względem historycznym jak i krajobrazowym. Dlatego też powstał pomysł stworzenia projektu promującego dzielnicę w sposób nowoczesny wykorzystując przy tym najnowsze technologie internetowe.

W okresie wakacyjnym wykonano ponad 10,000 zdjęć, które później zostały wykorzystane do stworzenia wirtualnej wycieczki po dzielnicy. Oglądając zdjęcia w wymiarze 360-stopni będziemy mogli  zwiedzić 26 różnych lokacji począwszy od publicznie dostępnych lasów i parków aż po lokacje niedostępne dla przeciętnego mieszkańca, np. Huta ArcelorMittal.

Oczywiście kilka polskich miast zdecydowało się już na tego typu promocję, jednak my poszliśmy o krok dalej. Mając dwa podstawowe elementy projektu: interaktywność oraz edukację dodaliśmy trzeci element: - rozrywkę. Wszystkie zdjęcia zostały połączone wątkiem fabularnym, dzięki czemu ze zwykłej prezentacji dzielnicy uzyskaliśmy internetową grę przygodową z prawdziwego zdarzenia.

W grze wcielamy się w rolę Agenta Biura Ochrony Burmistrza (BOB). Na samym początku gry dowiadujemy się od naszej szefowej, Agentki Numer 1, że na Bielanach grasuje bardzo niebezpieczny i przebiegły przestępca znany tylko i wyłącznie pod pseudonimem "Mroczny Charakter". Agencja nie może poradzić sobie z rozpracowaniem planu Mrocznego Charakteru, więc wysyła najbardziej obiecującego Agenta - czyli nas - w pogoni za złoczyńcą.

Ponieważ w grze zawartych jest aż 26 różnych lokacji, podjęliśmy decyzję aby podzielić ją na trzy oddzielne etapy. We wszystkich epizodach występuje postać Mrocznego Charakteru.

W pierwszym epizodzie (o tytule "Porwanie Profesora Kwarka") zadaniem gracza będzie odnalezienie wybitnego profesora Kwarka, który został porwany przez Mroczny Charakter. Aby wykonać misję gracz będzie musiał odwiedzić 9 różnych lokacji: Bielański Ośrodek Kultury (w którym rozpoczyna się przygoda), ul. Płatniczą, Lasy Młociński i Bielański, Stawy Kellera oraz Brustmana, a także Kościół Św. Marii Magdaleny, Cmentarz Wawrzyszewski oraz jeszcze jedną tajemniczą lokację, która zostanie ujawniona dopiero w trakcie śledztwa.

Fabuła kolejnych dwóch epizodów będzie kontynuacją pogoni za Mrocznym Charakterem, jednak dotyczyć będzie zupełnie innych elementów działalności złoczyńcy. Szczegóły zostaną ujawnione dopiero po premierze gry (23 listopada). Aczkolwiek możemy ujawnić, że w kolejnych częściach gry będziemy mogli odwiedzić między innymi następujące lokacje: Hutę ArcelorMittal, Kościół Pokamedulski, uczelnie AWF i UKSW, Szpital Bielański, Bibliotekę, Forty Wawrzyszew i wiele innych.

Ogólnie o technologii

Misja: Bielany Warszawskie jest grą przygodową dostępną przez przeglądarkę internetową. To oznacza, że nie jest wymagane jej ściąganie, ani instalacja na dysku. Dodatkowo możemy się zarejestrować na stronie gry cos sprawi, że nasz postęp w grze będzie na bieżąco zapisywany na serwerze. Dzięki temu, w grę można będzie grać w każdej chwili z każdego miejsca - możemy zacząć naszą przygodę w domu, a następnie kontynuować ją np. u kolegi albo w pracy (oczywiście tak, żeby szef nas nie przyłapał).

Mechanika gry

Aby z powodzeniem zakończyć misję, gracz będzie musiał rozwiązać szereg zagadek. Przykładowo na samym początku gry otrzymujemy wytyczne, że instrukcje od Agentki Numer 1 znajdują się w Bielańskim Ośrodku Kultury na wystawie Józefa Wilkonia - niestety drzwi na wystawę są zamknięte na klucz. Zwiedzając ośrodek zauważamy, że klucz znajduje się w informacji - niestety strażnik nas obserwuje, więc nie możemy go tak po prostu zabrać. Tu z pomocą przychodzą nam dane kontaktowe do BOK'u. Używając nr. telefonu z danych kontaktowych, dzwonimy do ośrodka (oczywiście wszystko to robimy w grze - nie musimy dzwonić z własnego telefonu). Podczas gdy strażnik jest zajęty odbieraniem telefonu zabieramy klucz, przy użyciu którego możemy dostać się na wystawę.